بی امتحان …

مرا به غلامی قبول کن

رسوا شود دلم …

اگر امتحان کنی مرا

سلام ارباب مهربانم ….


موضوعات: فرهنگی
   سه شنبه 21 دی 1400نظر دهید »

?امام مهدی و آینده ی زندگی?
?برنامه ی های امام زمان?
✅سامان یابی زندگی
?امام حسین علیه السلام: در خاندان ما دوازده مهدی است… آخر آنان نهمین فرزند من است که به حق قیام کند، و خداوند زمین مرده را به دست او زنده کند…
?انسان دارای دو گونه حیات و زندگی است. حیاتی انسانی و حیاتی حیوانی، که تفاوتی بسیار میان این دو گونه حیات وجود دارد. انسان در حیات و زندگی حیوانی خود دارای تغذیه، رشد و تولید مثل است؛ و در این سه موضوع با همة موجودات زنده مشترک است. زیرا از کوچکترین موجود زنده تا بزرگترین و پیچیده ترین آنها، در این سه، همانند و همسانند.
?اما حیات اصلی انسان، حیات باطنی و زندگی روحی و عقلانی است. و این احادیث است که عالم انسان را از عالم حیوانات و موجودات زنده جدا می‌سازد، و این حیات و زندگی به انسان برتری و امتیاز می‌بخشد. در زندگی مادی بسیاری از حیوانات از زندگی استوارتر، طولانی تر و آسیب پذیرتر برخوردار هستند.
?حیواناتی که ده‌ها سال زندگی می‌کنند و تغذیه ای چندین برابر افراد انسانی دارند، و کمتر دچار بیماری و کاهش و فرسایش می‌گردند و قدرت و توانایی بیشتر از انسان دارند. و اگر قدرت بدنی ملاک برتری باشد، اینگونه حیوانات از انسان برترند. بنابراین، ارزش و عظمت حیات انسانی، به حیات باطنی و معنوی و عقلانی اوست.
?آدمی در طول تاریخ و دوران زندگی، از حیات انسانی خود، چندان بهره و استفاده ای نبرده است، و جز سالیان اندک و محدود و در دوره‌هایی بسیار کوتاه، انسان نزیسته، و حیات فردی و اجتماعی انسانی نداشته است؛ و در این دوران حیات انسانی و انسانیتِ انسان مرده بوده است.
?از حیات انسانی که بگذریم، در کدام دوره از دوران‌های تاریخ و کدام تمدن و جامعه ای همة انسان‌ها درست تغذیه شدند و خوراک کافی در اختیار داشتند، و فرزندانشان زمینة رشد یافتند و در کجا مسائل مادی آنان حلّّ شد.
?در قرن حاضر که اوج شکوفایی تمدن‌های ظاهری بشری است، کجا وسایل و ابزار زندگی مادی، برای همة انسان‌ها و در همة اجتماعات فراهم شده است؟ آمارها، از گرسنگی‌های پنهان و آشکار اکثریت قاطع بشریت، و سیری و پُرخوری اقلیت ها، پرده برمی دارد.
?در طول تاریخ، از برخی دوره‌های گذرا و کوتاه حکومت‌های پیامبران و دوران حکومت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و چهار سال خلافت امام علی علیه السلام که بگذریم، انسان همواره در اثر ظلم و بی عدالتی و فساد و تباهی‌های مادی و معنوی از نعمت حیات شایسته محروم بوده است.
?زمین نیز دچار مرگی وحشتبار شده است، زیرا مرگ و حیات زمین ارتباط مستقیم با مرگ و حیات ساکنان آن دارد، یعنی در این دوران رشد ویژه و چشمگیری یافته است، مزارع آباد شده و منابع استخراج گردیده است و از دریاها و فضا و جوّ و… نیز استفاده گردیده است.
?اکنون برای این که مقصود از حیات در بُعد انسانیِ آن به خوبی روشن گردد و مرگ انسانیت‌ها بهتر لمس شود، ویژگی‌های انسان‌ها و اجتماعات را در دوران پیش از ظهور می‌آوریم تا مشخص شود که امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با چه راه و روش‌هایی می‌جنگد و چه برنامه‌ها و اصولی را جایگزین آنان می‌کند:
?الف. گسیختن روابط انسانی
?گسیختن و پاره شدن پیوندهای انسانی، از پدیده‌های ویرانگر پیش از ظهور است. در این روزگاران پیوندهای اجتماعی استواری وجود ندارد و در زندگی انسان‌ها حق و عدل جایگاهی ندارد. به ظاهر انسان‌ها در کنار یکدیگر و در یک آبادی یا اجتماعی زندگی می‌کنند، لیکن دلها و فکرها با هم و در کنار هم نیست و میان آن‌ها همدلی وجود ندارد.
?ب. گسستن روابط خانوادگی
?در این دوران، خانواده به عنوان هستة اصلی اجتماع- دچار تزلزل و سستی می‌گردد و پیوندهای خانوادگی گسیخته و سست می‌شود، مرد حقوق زن و زن حقوق مرد را رعایت نمی کند، ندارند، و مادران و پدران مسئولیت‌های تربیت فرزندان را از یاد برده اند.
?ج. انگیزه‌های غیر انسانی در روابط اجتماعی
?در این دوران انگیزه‌های روابط اجتماعی، انگیزه‌هایی الهی و انسانی نیست. محبت‌ها و دوستی‌ها واقعی نیست. عشق و علاقه واقعی وجود ندارد. دوستی‌ها بر اساس مسائل پوچ و زودگذر است. رابطه‌ها برای دستیابی به فساد و آلودگی و خوشگذرانی می‌باشد. یگانگی‌ها زبانی و ظاهری می‌باشد، و در باطن بیگانگی و دوری است.
✍مهدی حکیمی
#مهدی_شناسی
#امام_زمان
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


موضوعات: فرهنگی, مناسبتها
   سه شنبه 21 دی 1400نظر دهید »

متی تراناونراک

کاش مهدی زجهان چهره هویدامی کرد.

آفاجان بازآمده ام که باتوبگویم درددلم را.


موضوعات: فرهنگی
   سه شنبه 23 شهریور 1395نظر دهید »
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو