« وفات حضرت معصومه(س)قالی سوخته »


⭕️ سوال

⁉️ آیا وحدت جامعه اسلامی به این معناست که ما شیعیان از مواضع خود کوتاه بیاییم و به مبانی اهل سنت نزدیک شویم؟

🔰 وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی، از محوری‌ترین مبانی فکری امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است که حرکت جمعی مسلمین در مقابل استکبار جهانی را رقم خواهد زد. همین مسأله در سال‌های اخیر مورد هجوم همه جانبه تشیّع انگلیسی و وهابیت قرار گرفته است.

👈 تشیّع انگلیسی که در بین شیعیان فعّالیّت‌های گسترده تبلیغاتی دارد، سعی می‌کند وحدت اسلامی را به معنای سنی شدن شیعیان ترجمه کند و همین قرائت اشتباه را به طرف‌داران خود القا کند.

✅ برای روشن شدن مغلطه این دغل‌کارن لازم است مروری بر بیانات رهبر معظّم انقلاب در معرّفی وحدت اسلامی داشته باشیم:

🔶 رهبر انقلاب فرمودند: «مراد ما از وحدت اسلامی، یکی شدن عقاید و مذاهب اسلامی نیست. میدان برخورد مذاهب و عقاید اسلامی و عقاید کلامی و فقهی میدان علمی است؛ میدان بحث فقهی است؛ میدان بحث کلامی است و اختلاف عقاید فقهی و کلامی می‌تواند هیچ تأثیری در میدان واقعیت زندگی و در میدان سیاست نداشته باشد. مراد ما از وحدت دنیای اسلام، عدم تنازع است: «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا» تنازع نباشد، اختلاف نباشد.»

👈 همچنین ایشان در همایش کنفرانس اسلامی در سال 1385 فرمودند: «قرآن کریم می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ الله جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اعتصام به حبل‌الله برای هر مسلمان یک وظیفه است؛ اما قرآن اکتفا نمی‌کند به این‌که ما را به اعتصام به حبل‌الله امر کند، بلکه به ما می‌گوید که اعتصام به حبل‌الله را در هیئت اجتماع انجام بدهید؛ «جمیعاً»؛ همه با هم اعتصام کنید. و این اجتماع و این اتحاد، یک واجب دیگر است. آیه‌ی شریفه‌ی قرآن می‌فرماید: «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِالله فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ» این، اعتصام به حبل‌الله را برای ما معنا می‌کند. تمسک به حبل‌الله چگونه است؟ با ایمان بالله و کفر به طاغوت. امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات متحده امریکاست.»

❇️ مقام معظّم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی در مردادماه 1376 فرمودند: «امروز منطقه جغرافیایی مسلمانان، مهم‌ترین مناطق عالم است. کشورهای آن‌ها از لحاظ طبیعی، جزو ثروت‌مندترین کشورهای عالم است… این منطقه امروز حامل و حاوی امکاناتی چون نفت و گاز و امثال این‌هاست که بشر برای تمدّن خود، به صورت روزمره به آن احتیاج دارد. وقتِ آن رسیده است که دنیای اسلام به خود آید و اسلام را به عنوان صراط المستقیم الهی و راه نجات انتخاب کند و در آن، با استحکام قدم بردارد. وقت آن رسیده است که دنیای اسلام، اتّحاد خود را حفظ کند و در مقابل دشمن مشترکی که همه گروه‌های اسلامی، آسیب آن دشمن را دیده‌اند - یعنی استکبار و صهیونیسم - به طور متحد بایستد، شعارهای واحدی بدهد، تبلیغ واحدی بکند و راه واحدی را بپیماید.»

💠 به اعتقاد مقام معظم رهبری، وحدت مسأله‌ای استراتژیک است و به معنای انصراف مسلمین از عقائد خاص خود نیست؛ بلکه به معنای تمسّک جمعی به حبل الله برای ایستادگی متحدانه در برابر دشمن مشترک است.
_______________

📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/83444

📎 #امام_زمان
📎 #میلاد_پیامبر_اکرم
📎 #هفته_وحدت

انـــدیـــــشـــــه تشیع 👇👇
♨️ @kalamema


موضوعات: مناسبتها
   جمعه 22 مهر 1401


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو